صفحه نخست درباره ما معرفی شرکت


معرفی شرکت

تاریخچه
شرکت بیمه پاسارگاد به منظور عرضه خدمات بیمه ای در استانداردهای جهانی، کسب سود متوازن و همسو با مصالح و منافع ملی و فعالیت در زمینه بیمه های زندگی و غیرزندگی ( به طور مستقیم و قبولی اتکائی ) توسط گروه مـالی پاسـارگاد تأسیس شد. شرکــت در تـاریخ ۸۵/۱۱/۱۸ و تحــت شماره ۲۹۰۰۷۰ با سرمایه ۴۵۰ میلیارد ریال که ۵۰ درصد آن پرداخت شده بود ، در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید . و پس از طی تشریفات لازم در  تاریخ ۸۵/۱۱/۲۹ پروانه فعالیت خـود را در کلیـه رشتــه های بیمه ای به شماره ۳۴۶۰۵ از بیمه مرکـزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود و در تـاریخ ۸۵/۱۲/۱ با صـدور نخسـتین بیمه نامه ، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد .
همچنین در تاریخ ۸۶/۸/۵ مجوز قبولی اتکایی از مؤسسات بیمه داخلی را طی شماره ۲۵۵۹۸ از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت و با صدور اولین گواهی قبولی در تاریخ ۸۶/۹/۱۸، فعالیت خود را در این بخش نیز آغاز نمود. مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام بيمه پاسارگاد مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۰۱ ضرورت افزايش سرمايه از سوي هيأت مديره را با رأي اکثريت قاطع تصويب کرد تا سرمايه شرکت از مبلغ ۱,۱۳۴,۰۰۰ ميليون ريال به مبلغ  ۴,۰۸۲,۴۰۰ ميليون ريال (معادل ۲۶۰ % سرمايه کنوني) طی دو مرحله از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدي ، اندوخته سرمايه اي و اندوخته افزايش سرمايه ، افزايش يابد.
انتخاب بیمه پاسارگاد به عنوان شرکت بیمه برتر به تشخیص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی سال های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ ، نشان از وجود عوامل موثر و قابل اطمینان در رشد ، توسعه و بالندگی مستمر شرکت دارد .
شبکه گسترده فروش شرکت با بهره گیری از کارشناسان و متخصصین کارآزموده صنعت بیمه در سراسر کشور در قالب ۷۴ شعبه و بیش از ۵۹۰۰ نمایندگی فعال، آماده ارائه خدمات در قالب انواع بیمه  های اموال ، اشخاص ، مسئولیت و مهندسی به شما هموطن گرامی می باشند .


اهداف

  • توسعه و ترویج خدمات بیمه ای در سطح جامعه به منظور دستیابی به سهم مطلوب از بازار بیمه کشور
  • طراحی و عرضه محصولات بیمه ای جدید با توجه به نیازهای جامعه
  • برنامه ریزی جامع به منظور دستیابی به ترکیب مناسب پرتفوی در بیمه های اشخاص، اموال و مسئولیت
  • برقراری روش های مناسب ارزیابی ریسک در جهت انتخاب مطلوب پرتفوی
  • گسترش بیمه های اتکایی (قبولی) و همچنین دریافت پوشش های بیمه اتکایی برای ریسک های بزرگ
  • سازماندهی و توسعه شبکه فروش به منظور ارائه خدمات مطلوب و گسترده در سراسر کشور
  • برقراری روش های مناسب به منظور تسریع در امر پرداخت خسارت و ترویج روش های پیشگیری از وقوع خسارت به بیمه گذاران
  • بهره برداری مناسب از ذخایر و اندوخته های شرکت با حضور فعال در بازار پول و سرمایه کشور

 

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

قانون تأسیس بیمه مرکزى ایران و بیمه‌گرى در ۳۰ خرداد ۱۳۵۰ در ۷۷ ماده به تصویب رسید و نحوه فعالیت و عملیات بیمه را در مورد شرکت‌هاى داخلى و خارجى ترسیم نمود . ماده (۱ ) این قانون اعلام كرده است كه :
به‌منظور تنظیم و تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها و همچنین به‌منظور اعمال نظارت بر این فعالیت، مؤسسه‌اى به نام بیمه مرکزى طبق مقررات این قانون با اهداف زیر تأسیس مى‌گردد.

  • تنظیم بازار بیمه كشور و هدایت آن از طریق تصویب آیین نامه ها و مقررات
  • توسعه و تعمیم بیمه های بازرگانی
  • اعطای مجوز تأسیس شركت ها و شبكه كارگزاری و نظارت بر فعالیت شركت های بیمه ای به نمایندگی از دولت در بازار
  • انجام امور اتكایی اجباری برای مؤسسات بیمه ای
  • قبولی و واگذاری بیمه های اتكایی با مؤسسات داخلی و خارجی


بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا با تكیه بر تجربه چندین ساله و دانش فنی كارشناسان و مدیران خود، رسالتی را كه به موجب قانون برعهده این سازمان قرار گرفته است هرچه مطلوب‌تر به انجام رساند. اهم وظایف و اختیارات بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران طبق قانون مذكورعبارت است از:

- تهیة آیین‌نامه‌ها و مقررات برای حسن اجرای امر بیمه
- تهیه اطلاعات لازم از عملكرد‌مؤسسات بیمه فعال در بازار بیمه ایران
- انجام بیمه‌های اتكایی اجباری
- قبول یا واگذاری بیمه‌های اتكایی به مؤسسات بیمه داخلی یا خارجی
- ادارة صندوق تأمین خسارتهای بدنی و تنظیم آیین‌نامة آن
- ارشاد، هدایت ونظارت برمؤسسات بیمه و حمایت از آن ها برای‌حفظ سلامت بازار بیمه
- تنظیم امور نمایندگی و دلالی بیمه و نظارت بر امور بیمة اتكایی .

ماده ۵- بیمه مركزی ایران دارای وظایف و اختیارات زیر است:


۱- تهیه آیین نامه و مقرراتی كه برای حسن اجرای امر بیمه درایران لازم باشد با توجه به مفاد این قانون
۲- تهیه اطلاعات لازم از فعالیتهای كلیه موسسات بیمه كه در ایران كار می كنند
۳- انجام بیمه های اتكایی اجباری
۴- قبول بیمه های اتكایی اختیاری از موسسات داخلی یا خارجی
۵- واگذاری بیمه های اتكایی به موسسات داخلی یا خارجی در هر مورد كه مقتضی باشد
۶- اداره صندوق تامین خسارتهای بدنی و تنظیم آیین نامه آن موضوع ماده ۱۰ قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب دی ماه ۱۳۴۷(۱)
۷- ارشاد و هدایت و نظارت بر موسسات بیمه و حمایت از آنها در جهت حفظ سلامت بازار بیمه و تنظیم بر امور بیمه اتكایی و جلوگیری از رقابت های مكارانه و ناسالم
تبصره :بیمه مركزی ایران ملزم به حفظ اسرار موسساتی است كه به موجب این قانون حق نظارت بر آنها را دارا می باشد و به هیچ وجه نباید از اطلاعاتی كه در جهت اجرای این قانون بدست می آورد جز در مواردی كه قانون معین مینماید استفاده كند.

ماده ۶- بیمه مركزی ایران دارای اركان زیر است:

۱- مجمع عمومی
۲- شورای عالی بیمه
۳-  هیأت عامل
۴- بازرسان

یکشنبه, بهمن 03, 1395